
پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی
پاسخنامه دفترچه تخصصی رشته حقوق کیفری و جرمشناسی در ادامه مطلب قرار گرفت.
لطفا نظرات و سؤالات خود را در همین پست قرار دهید.
پی نوشت ۱: پاسخ سوال ۷۷ اصلاح شد.
پی نوشت ۲: طبق کلید اولیه سازمان سنجش، پاسخ سوالات ۱۷، ۲۲، ۳۱، ۴۰، ۵۷، ۶۲، ۷۰، ۸۰ و ۸۹ غلط است. البته کلید برخی از سوالات ایراد دارد. لذا در صورت تمایل، با کلیک روی این قسمت می توانید اعتراض خود را ثبت نمایید.
کلید اولیه سازمان سنجش برای آزمون دكتري تخصصي سال 1394
پاسخ نامه اولیه متون فقه آزمون دکتری سراسري ـ سال 1394 حقوق جزا و جرم شناسی 2114 کد D دکتر علی شیروانی/ترجمه و تبیین شرح اللمعه/جلد 14ـ13
|
||
شماره سؤال |
گزینه صحیح |
منبع طرح سؤال |
1 |
3 |
شیروانی/ 14/ 91 |
2 |
1 |
شیروانی/ 13/ 37 |
3 |
4 |
شیروانی/ 13/ 49 |
4 |
1 |
شیروانی/ 14/ 307 |
5 |
3 |
شیروانی/ 13/ 181ـ180 |
6 |
2 |
شیروانی/ 13/ 196 |
7 |
2 |
شیروانی/ 13/ 162 |
8 |
3 |
شیروانی/ 13/ 183 |
9 |
1 |
شیروانی/ 13/ 235 |
10 |
2 |
شیروانی/ 14/ 322 |
11 |
4 |
شیروانی/ 14/ 296 |
12 |
1 |
شیروانی/ 14/ 287ـ286 |
13 |
4 |
م 610 ق.م.ا. |
14 |
2 |
شیروانی/ 14/ 259 |
15 |
4 |
شیروانی/ 13/ 247 |
16 |
2 |
شیروانی/ 14/ 103 |
17 |
3؟ |
شیروانی/ 14/ 103ـ102؛ م 394 ق.م.ا. |
18 |
2 |
شیروانی/ 14/ 235 |
19 |
1 |
شیروانی/ 13/ 201 |
20 |
1 |
شیروانی/ 13/ 178 |
21 |
4 |
شیروانی/ 13/ 157ـ155 |
22 |
3 |
شیروانی/ 14/ 89 |
23 |
2 |
شیروانی/ 13/ 100ـ98 |
24 |
3 |
شیروانی/ 13/ 139 |
25 |
3 |
شیروانی/ 14/ 154 |
26 |
1 |
شیروانی/ 14/ 221 |
27 |
3 |
شیروانی/ 14/ 75ـ74 |
28 |
4 |
شیروانی/ 13/ 294 |
29 |
1 |
شیروانی/ 14/ 137 |
30 |
3 |
شیروانی/ 14/ 134 |
31 |
2 |
شیروانی/ 14/ 320 |
32 |
4 |
شیروانی/ 14/ 125 |
33 |
1 |
شیروانی/ 14/ 210 |
34 |
3 |
شیروانی/ 14/ 300 |
35 |
2 |
شیروانی/ 14/ 273-274 |
پاسخ نامه اولیه آیین دادرسی کیفری آزمون دکتری سراسري ـ سال 1394 حقوق جزا و جرم شناسی 2114 کد D
|
||
شماره سؤال |
گزینه صحیح |
منبع طرح سؤال |
36 |
4 |
رأی وحدت رویه 727 ـ 21/09/1391 |
37 |
3 |
تبصره م 25 ق.ن.ق. |
38 |
3 |
ت 2 م 16 ق.م.م.م. اصلاحی 1389 |
39 |
2 |
خالقی/چ 21/256 |
40 |
1 |
رأی وحدت رویه 687 ـ 02/03/1385 |
41 |
4 |
م 27 ق.م.ا. |
42 |
1 |
م 57 ق.آ.د.د.ع.ا.ک. |
43 |
2 |
رأی وحدت رویه 735 ـ 20/08/1393 |
44 |
1 |
رأی وحدت رویه 736 ـ 04/09/1393 |
45 |
3 |
قسمت اخیر شق «ن» م 3 ق.ت.د.ع.ا. |
46 |
3 |
نظریه 6006/7ـ09/08/1383 ا.ح.ق.ق. |
47 |
2 |
ت 1 م 215 ق.م.ا. |
48 |
4 |
تبصره م 43 ق.آ.د.د.ع.ا.ک.، م 241 ق.م.ا. |
49 |
1 |
رأی وحدت رویه 737 ـ 11/09/1393 |
50 |
3 |
لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانک ها مصوب 20/02/1359 شورای انقلاب |
51 |
1 |
مواد 171، 176ـ175، 186 ق.م.ا. |
52 |
2 |
رأی وحدت رویه 704 ـ 24/07/1386 |
53 |
4 |
م 29 ق.ج.ر. |
54 |
3 |
م 19 قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسؤولیت های ریاست ج.ا.ا. مصوب 22/08/1365 |
پاسخ نامه اولیه حقوق جزای اختصاصی آزمون دکتری سراسري ـ سال 1394 حقوق جزا و جرم شناسی 2114 کد D
|
||
شماره سؤال |
گزینه صحیح |
منبع طرح سؤال اشخاص: چاپ 18 اموال: چاپ 40 امنیت: چاپ 27
|
55 |
3 |
اشخاص، 92 |
56 |
1 |
امنیت، 379 و 380 |
57 |
1 |
اموال، 86. همچنین ر.ک. حقوق جزای عمومی، دکتر محمدعلی اردبیلی، جلد 3، 176 |
58 |
2 |
امول، 381 |
59 |
1 |
م 432 ق.م.ا. |
60 |
4 |
م 486 ق.م.ا. |
61 |
1 |
م 218 ق.م.ا. |
62 |
2 یا 3 |
مشخص نیست که سهل انگاری نسبت به چه کسی صورت گرفته است. ر.ک. م 306 ق.م.ا.؛ اشخاص، 68 و 69 |
63 |
4 |
م 362 ق.م.ا. |
64 |
1 |
امنیت، 286 و 325ـ332. ظاهراً نظر طراح محترم گزینه 1 بوده است. |
65 |
2 |
م 360 ق.م.ا. |
66 |
3 |
م 46 قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران، مصوب 1384. |
67 |
3 |
م 354 ق.م.ا. |
68 |
1 |
اموال، 151 |
69 |
4 |
م 6 و 7 قانون جرایم رایانهای |
70 |
4 |
عمل مرتکب مشمول هیچ یک از عناوین جزایی نمیباشد. |
71 |
2 |
امنیت، 439، 440 و 460 |
72 |
4 |
م 528 ق.م.ا. |
73 |
2 |
اشخاص، 59 و 60 |
74 |
4 |
اشخاص، ؟ ؛ ماده 6 اساسنامه دیوان کیفری بینالمللی |
سؤالات توسط آقای حمیدرضا کلانتری - دانشجوی دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی دانشگاه تهران پاسخ داده شده است.
پاسخ نامه اولیه جرمشناسی آزمون دکتری سراسري ـ سال 1394 حقوق جزا و جرمشناسی 2114 کد D
|
||
شماره سؤال |
گزینه صحیح |
منبع طرح سؤال |
75 |
2 |
نجفی ابرندآبادی و هاشمبیکی، دانشنامه جرمشناسی، انتشارات گنج دانش، 38. |
76 |
1 |
نجفی ابرندآبادی، تقریرات جهانی شدن جرم، 21. |
77 |
3 |
نجفی ابرندآبادی، علی حسین، کیفرشناسی نو- جرمشناسیِ نو؛ درآمدی بر سیاست جناییِ مدیریتیِ خطرمدار، تازه های علوم جنایی (مجموعه مقالات)، انتشارات میزان، 727. |
78 |
1 |
نجفی ابرندآبادی و هاشمبیکی، دانشنامه جرمشناسی، انتشارات گنج دانش، 21. |
79 |
4 |
نجفی ابرندآبادی، علیحسین، محمد جعفر حبیبزاده، و محمدعلی بابایی. جرایم مانع (جرایم بازدارنده). پژوهشهای حقوق تطبیقی، دوره 8، شماره ۳۷ (1383). |
80 |
؟ |
در این مورد بین 1 و 4 شک دارم. صفحات 96 و 97 دانشنامه جرم شناسی و ... را ببینید. |
81 |
2 |
صفاری، علی. مبانی نظری پیشگیری از وقوع جرم. تحقیقات حقوقی، شماره ۳۴ـ۳۳ (1380). پاسخ این سؤال در اکثر کتب جرمشناسی نظری موجود است. ر.ک. ویلیامز، فرانک پی، و ماریلین دی مکشین. نظریههای جرمشناسی. ترجمهی حمیدرضا ملکمحمدی. تهران: میزان، 1391. |
82 |
3 |
نجفی ابرندآبادی، تقریرات جهانی شدن جرم، 3. |
83 |
2 |
نجفی ابرندآبادی، علی حسین، کیفرشناسی نو- جرمشناسیِ نو؛ درآمدی بر سیاست جناییِ مدیریتیِ خطرمدار، تازه های علوم جنایی (مجموعه مقالات)، انتشارات میزان، 723-725. |
84 |
4 |
نجفی ابرندآبادی، تقریرات جرمشناسی امنیتی، 23 و 24. |
85 |
1 |
نجفی ابرندآبادی و هاشمبیکی، دانشنامه جرمشناسی، انتشارات گنج دانش، 135. |
86 |
3 |
|
87 |
2 |
نجفی ابرندآبادی و هاشمبیکی، دانشنامه جرمشناسی، انتشارات گنج دانش، 102. |
88 |
3 |
نجفی ابرندآبادی، تقریرات جرمشناسی حقوقی، 2 و 3. همچنین ر.ک. مقاله ایشان در دایره المعارف علوم جنایی، نشر میزان. |
89 |
4 |
برنارد، تامس، جفری اسنیپس، و الکساندر جرولد. جرمشناسی نظری ولد. ترجمهی علی شجاعی. ویراست ششم. تهران: دادگستر، 1392، 227 و 233. ویلیامز، فرانک پی، و ماریلین دی مکشین. نظریههای جرمشناسی. ترجمهی حمیدرضا ملکمحمدی. تهران: میزان، 1391، 96 و 99. |
90 |
4 |
نجفی ابرندآبادی و هاشمبیکی، دانشنامه جرمشناسی، انتشارات گنج دانش، 190.
|
نوشتن دیدگاه
لطفاً نظر خود را در این کادر وارد کنید
دیدگاهها

+1
#83
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1394-01-10 14:06
سلام آقای صفایی عزیز.
بالاترین درصدی که از دوستان در تخصصصی ها شنیدید چند بوده؟ من با کلید سازمان سنجش و شما در بهترین حالت 79 و در بدترین حالت 71 زدم
-------------------------
سلام. ۷۵ درصد. توکل بر خدا کنید.
بالاترین درصدی که از دوستان در تخصصصی ها شنیدید چند بوده؟ من با کلید سازمان سنجش و شما در بهترین حالت 79 و در بدترین حالت 71 زدم
-------------------------
سلام. ۷۵ درصد. توکل بر خدا کنید.

+1
#82
تشکر و راهنمایی —
1394-01-09 11:09
به نام خدا
با عرض تبریک سال نو خدمت شمت و خانواده محترمتون بنده حدود 5 ماه قبل به توصیه استاد منابع دکتری جزا و جرمشناسی را از جنابعالی دریافتم. به لطف خدا منبع خوبی بود و پاسخ مناسبی هم دادم ولی متاسفانه کلید سازمان سنجش مشکل ستز شده و هر 9 سالی را که شما در سایت درج فرموده اید درست زده ام ولی با کلید سازمان اشتباه درآمده. با همان کلیدهای اعلامی حدود61 درصد درست زده ام. حال با وجود این:
1- بنده در مهلت مقرر نتوانستم اعتراض کنم آیا احتمال دارد کلید را اصلاح کنند؟
2- ایا اصلاح نکردند با این درصد امیدی به دعوت به مصاحبه دارم؟ وضعیت سایر دوستان چطور بوده؟
با سپاس فراوان عباسی
--------------------------
سلام. سال نو بر شما نیز مبارک. پیش بینی نتیجه آزمون امسال خیلی پیچیده هست. باید صبر کرد. سایرین: تا ۷۵ درصد تخصصی شنیده ام. البته باید منتظر نتایج بود. اگر اعتراض کرده اید، امکان اصلاح سوالات وجود دارد.
موفق باشید.
با عرض تبریک سال نو خدمت شمت و خانواده محترمتون بنده حدود 5 ماه قبل به توصیه استاد منابع دکتری جزا و جرمشناسی را از جنابعالی دریافتم. به لطف خدا منبع خوبی بود و پاسخ مناسبی هم دادم ولی متاسفانه کلید سازمان سنجش مشکل ستز شده و هر 9 سالی را که شما در سایت درج فرموده اید درست زده ام ولی با کلید سازمان اشتباه درآمده. با همان کلیدهای اعلامی حدود61 درصد درست زده ام. حال با وجود این:
1- بنده در مهلت مقرر نتوانستم اعتراض کنم آیا احتمال دارد کلید را اصلاح کنند؟
2- ایا اصلاح نکردند با این درصد امیدی به دعوت به مصاحبه دارم؟ وضعیت سایر دوستان چطور بوده؟
با سپاس فراوان عباسی
--------------------------
سلام. سال نو بر شما نیز مبارک. پیش بینی نتیجه آزمون امسال خیلی پیچیده هست. باید صبر کرد. سایرین: تا ۷۵ درصد تخصصی شنیده ام. البته باید منتظر نتایج بود. اگر اعتراض کرده اید، امکان اصلاح سوالات وجود دارد.
موفق باشید.

-2
#81
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1394-01-04 16:04
با سلام در ارتباط با سوال 68 با توجه به اینکه عنوان اتهامی معامله دوم خواسته شده است معامله معارض صحیح است. این موضوع در صفحه 136 کتاب دکتر میر محمد صادقی امده است. همچنین در رای دیوان شماره 3087 در صفحه 151 کتاب فوق و همچنین زیر نویس صفحه 151 این موضوع معامله معارض شناخته شده است
بنابراین انتقال مال غیر عنوان اتهامی معامله اول است نه معامله دوم.
بنابراین انتقال مال غیر عنوان اتهامی معامله اول است نه معامله دوم.

0
#80
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-28 18:58
با سلام خدمت زهرا خانم.
بله درست می فرمایید. حدس بنده هم از رو رتبه ی پارسال خودم و درصدهای امسال و صحبت هایی بود که با چند نفر از دوستان دانشگاه های مطرح کشور داشتم. توکل به خدا. انشاالله مصاحبه دانشگاه های خوب کشور میبینمتون
بله درست می فرمایید. حدس بنده هم از رو رتبه ی پارسال خودم و درصدهای امسال و صحبت هایی بود که با چند نفر از دوستان دانشگاه های مطرح کشور داشتم. توکل به خدا. انشاالله مصاحبه دانشگاه های خوب کشور میبینمتون

0
#79
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-28 14:06
با سلام خدمت آقای نبی الله
امیدوارم همینطور که شما می فرمایید باشه
البته آزمون امسال فوق العاده با آزمون پارسال متفاوت هست حتی برای تخمین رتبه هم نمیتوان بر اساس آزمون پارسال، پیش بینی کرد. معدل مؤثر هم که بسیار تأثیر گذار.
توکل به خدا.
امیدوارم همینطور که شما می فرمایید باشه
البته آزمون امسال فوق العاده با آزمون پارسال متفاوت هست حتی برای تخمین رتبه هم نمیتوان بر اساس آزمون پارسال، پیش بینی کرد. معدل مؤثر هم که بسیار تأثیر گذار.
توکل به خدا.

0
#78
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-27 19:51
با سلام خدمت آقا محسن وزهرا خانم.
جفتتون روزانه شهرستان ها رو دعوت می شید و در حالت خوش بینانه برا شبانه تهران هم احتمال دعوت شدنتون هست.
جفتتون روزانه شهرستان ها رو دعوت می شید و در حالت خوش بینانه برا شبانه تهران هم احتمال دعوت شدنتون هست.

+1
#77
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-27 17:27
یکی به ما نگفت بالاخره کلید استعداد و زبان رو چجوری از سایت سنجش بگیریم؟؟؟؟
-----------------
سلام. گویا منتشر نشده است.

-----------------
سلام. گویا منتشر نشده است.

0
#76
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-27 15:31
با سلام خدمت دوستان گرامی
بنده درصد دروس عمومی رو حساب نکردم ولی اختصاصی 62 درصد زدم نمیدونم باید امیدوار باشم یا نه؟
بنده درصد دروس عمومی رو حساب نکردم ولی اختصاصی 62 درصد زدم نمیدونم باید امیدوار باشم یا نه؟

0
#75
درصد —
1393-12-27 15:06
با کلید آزمون آنلاین-تخصصی 72 زبان سفید استعداد 20
با کلید سنجش-تخصصی 62 زبان سفید استعداد20
بنظر شما مجاز می شم؟
--------------
سلام. شبانه های شهرستان ها شانس دارید.
با کلید سنجش-تخصصی 62 زبان سفید استعداد20
بنظر شما مجاز می شم؟
--------------
سلام. شبانه های شهرستان ها شانس دارید.

0
#74
یادآوری مهم. —
1393-12-27 15:00
با سلام آقای صفایی با مشاوره ای که با اساتید مسلم فقهی داشتم فرمودند جواب سوالات 22 و 24 صحیح بوده لکن پاسخ سوال 31 قطعا نادرست است ر.ک ترجمه شرح لمعه دمشقیه -کتاب قصاص- دکتر اسدالله لطفی و نیز آزمون قضاوت که تستی مشابه را آورده و دکتر اسدالله لطفی در تست خود انتشارات مجد نیز پاسخ صحیح را گزینه 2 اعلام کرده اند.
در خصوص سایر سوالات با حضرتعالی موافقم که بدیهی است که غلط اند به خصوص سوال 89 که ر.ک - جرم و جرم شناسی علی سلیمی- تبیین های جامعه شناختی.
ونیز سوال 40 که واقعا اشتباه فاحشی است و دکتر خالقی نیز مخالف گزینه اعلام شده اند.
در خصوص سوال 70 دکتر میر محمد صادقی مخالف اند چرا که سوال بدرستی ابهام دارد
در خصوص سوال 80 که کاملا نادرست است چرا که ظرفیت جنایی عبارتست از درجه خطرناکی و قابلیت سازگاری بنظر بنده یا باید گزینه یک صحیح اعلام شود یا حذف گردد.
در خصوص سوال 62 همانطور که می دانیم بند پ ماده 291 خطای محض در حکم شبه عمد است البته اگر بخواهیم انصاف رعایت شود به دلیل ابهام سوال مزبور باید حذف گردد.
بازم تاکید می کنم پاسخ سوال 17 قطعا درست است لکن پاسخ سوال 22 از لحاظ مفهومی گزینه 3 صحیح اما از لحاظ لفظی گزینه 4 صحیح است و از آنجایی که بنظر می رسد که طراح محترم صرفا دیدی لفظی داشته گزینه 4 صحیح است البته می توان با کمی اغماض گفت که سوال باید حذف گردد.
دوستان عزیر خواهشمندیم با استناد لازم اعتراض نمایید.
----------------------------
سلام و ممنون از پیگیری شما. حتما از طریق سایت سازمان سنجش اعتراض کنید.
در خصوص سایر سوالات با حضرتعالی موافقم که بدیهی است که غلط اند به خصوص سوال 89 که ر.ک - جرم و جرم شناسی علی سلیمی- تبیین های جامعه شناختی.
ونیز سوال 40 که واقعا اشتباه فاحشی است و دکتر خالقی نیز مخالف گزینه اعلام شده اند.
در خصوص سوال 70 دکتر میر محمد صادقی مخالف اند چرا که سوال بدرستی ابهام دارد
در خصوص سوال 80 که کاملا نادرست است چرا که ظرفیت جنایی عبارتست از درجه خطرناکی و قابلیت سازگاری بنظر بنده یا باید گزینه یک صحیح اعلام شود یا حذف گردد.
در خصوص سوال 62 همانطور که می دانیم بند پ ماده 291 خطای محض در حکم شبه عمد است البته اگر بخواهیم انصاف رعایت شود به دلیل ابهام سوال مزبور باید حذف گردد.
بازم تاکید می کنم پاسخ سوال 17 قطعا درست است لکن پاسخ سوال 22 از لحاظ مفهومی گزینه 3 صحیح اما از لحاظ لفظی گزینه 4 صحیح است و از آنجایی که بنظر می رسد که طراح محترم صرفا دیدی لفظی داشته گزینه 4 صحیح است البته می توان با کمی اغماض گفت که سوال باید حذف گردد.
دوستان عزیر خواهشمندیم با استناد لازم اعتراض نمایید.
----------------------------
سلام و ممنون از پیگیری شما. حتما از طریق سایت سازمان سنجش اعتراض کنید.

0
#73
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-27 09:59
با سلام. در جواب آقا جواد.
البته من نوشتم رتبه م 50 شد ولی دقیقا فکر کنم 54 یا 56 شد. دانشگاه محل تحصیل فکر نکنم تاثیری داشته باشه ولی معدل دوره کارشناسی و دوره ارشد تاثیر داره. هرچند میزان تاثیرشو رو نمیدونم
البته من نوشتم رتبه م 50 شد ولی دقیقا فکر کنم 54 یا 56 شد. دانشگاه محل تحصیل فکر نکنم تاثیری داشته باشه ولی معدل دوره کارشناسی و دوره ارشد تاثیر داره. هرچند میزان تاثیرشو رو نمیدونم

0
#72
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-27 08:12
با سلام اقاي صفايي با درصد تخصصي 60،استعداد 40،زبان 0 اميدي به قبولي هست؟
-----------------
سلام. شبانه شهرستانها شانس دارید
-----------------
سلام. شبانه شهرستانها شانس دارید

0
#71
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-26 20:48
با سلام
آقای نبی ببخشید بنده دقیقا مثل شما همون دانشگاه ها پارسال دعوت به مصاحبه شدم
اما
میانگین درصدهای بنده از شما بیشتره ولی رتبه بنده (67) از شما پایین تر بود!!!!!! البته بنده فارغ التحصیل یکی از دانشگاههای شهرستانم. سوالم اینه که مگه دانشگاه محل تحصیل با معدل چقدر تاثیر داره؟؟؟
آقای نبی ببخشید بنده دقیقا مثل شما همون دانشگاه ها پارسال دعوت به مصاحبه شدم
اما
میانگین درصدهای بنده از شما بیشتره ولی رتبه بنده (67) از شما پایین تر بود!!!!!! البته بنده فارغ التحصیل یکی از دانشگاههای شهرستانم. سوالم اینه که مگه دانشگاه محل تحصیل با معدل چقدر تاثیر داره؟؟؟

0
#70
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-26 17:25
باسلام . در جواب زهرا خانم.
روزانه بهشتی. شبانه تربیت مدرس. شبانه پردیس فارابی تهران.روزانه مازندران.
البته فقط مصاحه بهشتی رو رفتم و بقیه رو نرفتم.
شما درصدهای امسالتون چطوره؟
روزانه بهشتی. شبانه تربیت مدرس. شبانه پردیس فارابی تهران.روزانه مازندران.
البته فقط مصاحه بهشتی رو رفتم و بقیه رو نرفتم.
شما درصدهای امسالتون چطوره؟

0
#68
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-26 16:28
یک سوال از آقای نبی الله:
شما سال گذشته با رتبه 50 کدوم دانشگاهها دعوت به مصاحبه شدید؟
شما سال گذشته با رتبه 50 کدوم دانشگاهها دعوت به مصاحبه شدید؟

0
#67
در جواب آقای نبی الله —
1393-12-26 15:36
سلام
بنده هر چی که باشم در مقابل شما آقای نبی الله و دیگر دوستان درس پس میدم
تشکر از اینکه معلوماتتون رو انتقال دادید اما در مورد سوال 70 بی شک با این ذهنیت، طراح، سوال رو طرح نکرده که نیاز باشه از حیث ادبیاتی اینطور سوال رو تحلیل کرد هر چند روی لغات حقوقی به قول یکی از اساتیدم قیراطی باید تحلیل کرد .
موفق و موید باشید
بنده هر چی که باشم در مقابل شما آقای نبی الله و دیگر دوستان درس پس میدم
تشکر از اینکه معلوماتتون رو انتقال دادید اما در مورد سوال 70 بی شک با این ذهنیت، طراح، سوال رو طرح نکرده که نیاز باشه از حیث ادبیاتی اینطور سوال رو تحلیل کرد هر چند روی لغات حقوقی به قول یکی از اساتیدم قیراطی باید تحلیل کرد .
موفق و موید باشید

0
#66
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-26 12:44
سلام اقا محمود. با اطلاعی که از دوستام گرفتم اکثرا معتقدن که سوالات امسال نسبت به پارسال سخت تر شده و درصدها پایین تر میان. بنظرم با درصدهایی که فرمودید روزانه شهرستانها رو دعوت به مصاحبه می شید ولی خب قوبولیتون بستگی به مصاحبه داره

0
#64
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-26 11:44
با سلام خدمت آقا محمود.
در صدهای من:
تخصصی ها: طبق کلید سنجش:72 ، طبق کلید آقای صفایی 76
زبان: 15
استعداد:30
من پارسال با تخصصی 72، زبان منفی 4 و استعداد 35 رتبه ی 50 رو کسب کردم.
در صدهای من:
تخصصی ها: طبق کلید سنجش:72 ، طبق کلید آقای صفایی 76
زبان: 15
استعداد:30
من پارسال با تخصصی 72، زبان منفی 4 و استعداد 35 رتبه ی 50 رو کسب کردم.

+1
#62
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-26 11:23
با سلام. در جواب آقا صادق عزیز
من نگفتم در قانون الزاما استفاده از لفظ استرداد به معنای سپردن آن است ولی
1. در تعریف جرم خیانت در امانت صراحتا از واژه ی استرداد نام برده شده است.
2. هرچند ممکن است از نظر عرفی بین استرداد و رد و برگرداندن مال تفاوت نباشد ولی یقینا از نظر حقوقی چنین تفاوتی مشهود است به عنوان مثال در قانون از لفظ رد مال مسروقه یا در مورد جرم کلاهبرداری از لفظ رد اصل مال سخن بیان امده است.
3. از نظر لغوی بین استرداد و رد و بازگرداندن تفاوت ماهوی وجود دارد(رک به فرهنگ لغت دهخدا و معین)
4. به دلالت قرینه حالیه نیز می توان استفاده از لفظ استرداد را قرینه ای بر احراز سپردن قبلی دانست.
من نگفتم در قانون الزاما استفاده از لفظ استرداد به معنای سپردن آن است ولی
1. در تعریف جرم خیانت در امانت صراحتا از واژه ی استرداد نام برده شده است.
2. هرچند ممکن است از نظر عرفی بین استرداد و رد و برگرداندن مال تفاوت نباشد ولی یقینا از نظر حقوقی چنین تفاوتی مشهود است به عنوان مثال در قانون از لفظ رد مال مسروقه یا در مورد جرم کلاهبرداری از لفظ رد اصل مال سخن بیان امده است.
3. از نظر لغوی بین استرداد و رد و بازگرداندن تفاوت ماهوی وجود دارد(رک به فرهنگ لغت دهخدا و معین)
4. به دلالت قرینه حالیه نیز می توان استفاده از لفظ استرداد را قرینه ای بر احراز سپردن قبلی دانست.

0
#61
پاسخ: پاسخ نامه اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۴: حقوق کیفری و جرمشناسی —
1393-12-26 07:57
با سلام
کلید سازمان سنجش ایراد زیاد داره اما سوال 17 و 62 درست جواب داده
کلید سازمان سنجش ایراد زیاد داره اما سوال 17 و 62 درست جواب داده